Een paar glazen per dag

Wikken en wegen: is alcohol goed of slecht voor u?Eind oktober 2007 publiceerde het Wereld Kanker Onderzoeksfonds het grootste onderzoek ooit naar de relatie tussen leefstijl en kanker. Ruim tweehonderd medisch onderzoekers deden mee en namen meer dan vijfduizend wetenschappelijke studies onder de loep. Onderwerp van hun onderzoek was alcohol en hun conclusie was bijna unaniem: voor de preventie van kanker was het optimale niveau van alcoholconsumptie nul.  Kanker en alcoholDe pers nam deze conclusie klakkeloos over. Nauwkeurige lezing van het 567 pagina’s tellende rapport laat echter zien dat het niet zo duidelijk ligt wat betreftde inschatting van het gevaar van alcohol. Neem bijvoorbeeld darmkanker. Hierbij bestaat volgens het rapport in ruime mate bewijs ...

Tags
kanker, Tony Edwards, hart en vaten

Lees het hele artikel:

Bestel dit nummer of    log in als u abonnnee bent.