Hartmedicijn verpest mijn leven

Ik ben een 75-jarige vrouw bij wie tien jaar geleden de diagnose boezemfibrilleren werd gesteld (een abnormaal hartritme). Ik kreeg digoxine voorgeschreven. In die tijd deed ik nog aan sport en leidde ik een redelijk actief leven.Vijf jaar geleden bezocht ik een andere cardioloog die me aan een ECG en een stress-test onderwierp. Hij wilde dat ik met de digoxine stopte en schreef een recept voor van flecaïnide acetaat (Tambocor) – ’s ochtends 50 mg en ’s avonds 100 mg – in combinatie met 3,5 mg/dag warfarine (een bloedverdunner).Die problemen die ik nu heb, lijken vanaf dat moment te zijn begonnen. Mijn huid is heel droog en ik heb snel huiduitslag. Ik had een vreselijke schimmelinfectie aan mijn voeten en het duurde eindeloos voordat die ... ...

Lees het hele artikel:

Bestel dit nummer of    log in als u abonnnee bent.

Trefwoorden
boezemfibrilleren, digoxine Tambocor, warfarine huiduitslag